emelievidberg

Tisdag & Onsdag

Kategori: Min vardag

Igår skrev jag NP i engelska och det gick riktigt jädra dåligt. Hörförståelsen var på tok för snabb och svaren blev som kråkfötter. Bara jag blir godkänd på det så blir jag nöjd. Efter skolan var Joakim så snäll och mötte upp mig så vi cyklade ner på stan tillstammans för att gå in i ännu en H&M butik och byta skjortan igen till rätt storlek. Hemma var jag flitig och fixade med disken, lagade mat, bakade och pluggade innan vi gick och la oss.
Idag har jag, tillsammans med några från min klass, hållt i en lektion. I början var jag väldigt nervös men med tiden släppte det och jag är ganska nöjd med den. Fick även sluta tidigare från tyskan så jag var hemma innan fyra. Åt av chokladbollarna som jag hade bakat på tisdagen och var ute med Joakim. Vi hade kaninen med oss och satt och solade på gräset - snacka om avkoppling. 
Vid 21-tiden övningskörde jag med mamma och tränade på lite småsaker som att fickparkera, backa runt hörn och även att starta snabbt vid korsningar osv. Nu känner jag mig lite mer förberedd inför morgondagens körlektion, men jag är ändå orolig för att körläraren ska trycka ner mig alldeles och att jag ska känna att alla timmar jag lagt ner tidigare på körning har varit i onödan. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: