emelievidberg

Hoppet

Kategori: Min vardag

Mitt jobb är underbart för det mesta eftersom jag får ta hand om alla djur och samtidigt träffa människor. Däremot finns det andra saker på jobbet som inte är lika roligt. Idag dog en kanin och jag var tvungen att ringa ägaren för att sedan gå iväg och begrava den. Hur tråkigt och sorgligt är inte det? Även om jag inte hade hanterat kaninen så mycket var det rena rama mardrömmen och tårarna föll från kinderna. Men är man djurvän så är man och det är inte varje dag som jag måste hantera liknande situationer. 
 
Men för att prata om något roligare så måste jag säga att ibland finns det vissa saker och personer som lätt lyser upp allt. Jag la upp några bilder som Emma tog igår i en fb-grupp (och länkade såklart så nu hoppas jag att Emma får nya besökare) och det var bara positiva kommentarer. I större grupper som just handlar om hästar har alla olika åsikter och därför vet man aldrig hur andra personer reagerar på det man skriver eller lägger upp. Men som sagt, massor med positiv kretik och mycket är Emmas förtjänst ;) 
 
Snart är det dags för sängen då en lång dag väntar imorgon. Jobb, motionera hästen, tackokväll och bio :)
Bild från kolloveckan när hästarna stod i centrum, snäll mini Joker.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: