emelievidberg

Matchar

Kategori: Max Timotej

Här är två bilder som min mormor tog på mig och Max i måndags när jag testade lite nya saker. Hjälmen var väldigt bekväm och det ser mycket snyggare ut nu än att alltid rida dressyr i hopphjälmen. Det nya pannbandet satt också snyggt och schabraket + lindorna hade en snygg färg tillsammans. Jag är helnöjd både med utrsutningen och med hästen under det sista ridpasset på fem veckor. 

Max var superfin i alla gångarterna, framförallt i galoppen då han orkade hålla var i samlad galopp mer än vad jag trodde och han vara jobbade på fint utan att trixa eller försöka visa på att han inte ville fortsätta. Riktig glädje och det var skönt att ha en sådan härlig känsla när jag skrittade av honom efteråt. Nu kommer jag må bra på hästfronten även om jag redan saknar honom trots att det bara gått två dagar. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: