emelievidberg

Så besviken, riktigt besviken

Kategori: Funderingar

Visst är det mänskligt att sätta krav på sig själv och sedan kämpa stenhårt för att nå dit? Jag har hela tiden siktat in mig och kommit igång ordentligt nu för att ta mitt körkort i sommar. Just därför blev det som en tung sten i magen idag när jag insåg att nej, du kommer inte ha en chans att ta ditt körkort under sommarlovet, det får bli när skolan kommit igång igen. 
 
Tusan vad besviken jag är på mig själv. Jag hade målet att som sagt att ta det nu under sommarlovet men att höra körskoleläraren säga att jag behöver minst 6 lektioner till och att jag måste vänta med att boka in halkan till jag har kört mer tog all luft ur mig. För det första tänker jag inte boka halkan via körskolan eftersom dem vill vänta mycket längre, men varför vänta när jag redan kört i snart två år? 
 
För det andra så vet jag inte hur jag ska göra med bokningen av lektionerna. Det finns knappt några lediga tider alls, max två lediga i veckan och ofta kan jag såklart inte köra på just dem tiderna. Nu har jag bokat in två till lektioner, den 10 och 17 juni och sen är det helt slut med lektioner för min del för resten av sommaren. Jag börjar jobba, och då har dem såklart bara opassande tider. När jag sen kan, ja då är min körskolelärare på semester men jag kan få köra med en annan lärare just dem två lektionerna om jag vill. Men jag vet inte om jag vill byta lärare nu bara sådär. Efter att jag har jobbat ska jag vara med Joakim ju, jag tänker inte stanna hemma för att ha en körlektion varannan vecka - vad är meningen med det? 
 
Nej jag är så trött och riktigt besviken, inget kan pigga upp mig just nu - inte på långa vägar. 

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Fy fan vad lågt. Jag förstår inte varför de ska lägga sig i... Att byta körlärare är nog inte så farligt, jag har ju kört med två olika och det funkar bra. Men kan du inte göra som kimman? Hon tog ju bara en kärlek eller hur det nu var. Ta de körlektioner du har och boka sen halkan och uppkörning som privatperson. Så gjorde väl hon?

    Kämpa på pemms, det löser sig på ett eller annat sätt! <3

    Svar: Haha det var mina två syskon som har tagit enstaka körlektioner vad jag kan komma på nu ;)
    Jag funderar på att boka halkan redan nu så att jag har det gjort, sen köra dessa 4 lektioner som vi har betalat för och sen får det räcka även om jag inte gått igenom alla moment.
    Emelie

    2013-05-28 | 23:14:59
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se
  • JuLia säger:

    Oj, ska stå "körlektion" istället för "kärlek" x)

    2013-05-28 | 23:16:13
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: