emelievidberg

Mitt bloggande förr

Kategori: Funderingar

När jag blickar tillbaka på de åren som jag har bloggat kan jag se en stor förändring. Min blogg måste ha varit urtråkig att läsa 2011 och 2012 av olika anledningar. För det första var jag väldigt dålig på att uppdatera ofta, det gick väldigt mycket i vågor och visst behöver man inte alltid blogga, men det blir lite tråkigt att följa om man bloggar kanske var tredje dag bara.
 
En annan sak som jag lagt märke till är att jag då skrev om saker i mitt liv utan att berätta någon bakgrund till det. Det vill säga att ingen förstod egentligen vad jag skrev om utan kunde bara läsa att; ja det här ska jag göra, punkt. Inget om varför eller vad jag skulle göra där osv. Det tråkiga är också att jag då skrev väldigt kort och bara om tråkiga saker- inget som var intressant. 
 
Men jag antar att mitt bloggande då, var mycket för att bevara så många dagar och bilder som möjligt. Det är lite det nu också såklart, men jag vill skriva för min egen skull idag, för att samla tankar och funderingar på ett enda ställe. 
 
Här följer några exempel på inlägg år 2011:
 
Februari: Kameran har verkligen varit till nytta här :) Idag bakade jag smulpaj till mig och Joakim. Och snart ska jag hoppa in i  dschen. Senare ska vi iväg och möta upp de andra. Ses!
 
April: Imorgon bär det av hemmåt, tråkigt :(
Men igår fick jag iaf rida på två små söta pållar, en fjording och en islandspålle:)

November: Jag är tröttare än tröttast. Efter skolan stack jag till stallet, men stannade bara en timme. Har sen pluggat glosor i 2 timmar. Nu ska jag slänga mig på sängen och läsa i min bok. Sen ska jag banne mig somna i tid!
 

Som ni ser, hur kul är det att läsa sådana inlägg dag ut och dag in - det ger ingen något. Därför är jag glad över att jag faktiskt har utvecklats i mitt bloggande och i alla fall försöker att variera inläggen, vara kreativ, visa bilder - nya och gamla och inte tråka ut läsarna för mycket. Jag hoppas att ni är mer nöjda med bloggen nu :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: