emelievidberg

Min helg

Kategori: Min vardag

I lördags ringde klockan redan 7.30 för att jag och Joakim skulle gå till stallet för att rida. Joakim tycker det är tråkigt att rida i paddocken så vi red ut även då fast denna gången lånade han ridbyxor av mig. Jag skrittade bara på Gunvald med Joakim både travade och galopperade på Max.
 
Efter stallet cyklade vi till folkets park där vi skulle ha kaninhoppning. Jag tog med Shadow som var piggast av alla kaniner som följde med, äldst och minst men väldigt uppskattad. Det var mycket folk som kom dit och kaninerna var uppskattade. LCR skulle ha ponnyridning precis bredvid oss med dem dök inte upp, så tills nästa år är det jag som ska se till att alla våra tre hästar finns där. Ser verkligen fram emot det då det är mycker folk och det ger bra med reklam. 
På lördagkvällen kom Malin och Julia och vi cyklade till ravinen för att grilla. Jag var dock väldigt glömsk och glömde alla humburgarna hemma...
Det var väldigt trevligt i alla fall och vi cyklade hem runt 20-tiden för att kolla på Esc :)
Och sen till söndagen. Det regnade väldigt mycket men vi gick ner till stallet ändå för att fixa lite. Det skulle vara en städdag men det var bara vår familj + en tjej som kom så det blev inte så mycket gjort. Men Joakim lagade iaf vårt staket till hagen medan jag klippte bort växter som börjar växa till stora buskar. Efter att vi fixat staketet snickrade jag och Joakim (läs; Joakim) ihop två hinder som även hann målas. 

Kommentarer

  • Emma säger:

    Det är så härligt att se med dig med Joakim-du verkar alltid vara som gladast och må som bäst då! :D

    Svar: Jo det kan nog stämma, allt är så mycket roligare när han är med :)
    Emelie

    2013-05-20 | 21:47:27
    Bloggadress: http://emmategler.stinaq.se
  • JuLia säger:

    Hahaha jag har aldrig sätt något gulligare än fotona på Joakim i dina ridbyxor och strumpor! ;D

    Tack för en trevlig och mysig lördag (och söndag) :)<3

    Svar: Hahaha han är rätt söt faktiskt ;)
    Tack själv <3<3
    Emelie

    2013-05-20 | 22:40:51
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: