emelievidberg

Måndag, måndag, måndag

Kategori: Min vardag

Idag har jag kunnat bockat av två saker från skol-listan, nämligen muntliga tyska och muntliga Np i engelska, riktigt skönt! Annars har skoldagen inte varit så rolig för min del, har känt mig väldigt snurrig och illamående...
 
Men jag tog mig hem och åt för att sedan cykla till stallet. Mockade och skickade även in "Kolla Masken" till alla tre pållarna. Gjorde iordning Max för en uteritt och red den vanliga rundan. Det blev mycket trav och galopp, och i galoppen kände jag att allt arbete har verkligen lönat sig. Jag har nämligen blivit bättre på att galoppera mer ute och även mer i paddocken. När jag har ridit själv har det ju varit mycket lättare att trava eftersom det är han bättre på. Men i våras tog jag mig i kragen och har ridit ut minst en gång i veckan och då har det blivit mycket galopparbete. Nu när vi var ute kände jag all kraft som han hade, allt styrka i kroppen att faktiskt galoppera på raksträcka utan att bryta av vilket han har gjort tidigare. 
När jag var på väg tillbaka ringde Anders, Gunvalds förra ägare. Han var i stallet och hade med sig tidningen "Gotlandsrusset" som han skulle ge mig. Jag skrev ju en artikel som jag skickade in till redaktionen, och nu har tidiningen kommit ut :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: