emelievidberg

Glassigt

Kategori: Min vardag

Min helg är helt fullpokad med plugg, hästen, olika arrangemang med 4h, övningskörning och tid med mina kompisar & Joakim. Det känns som att denna helgen kommer blir riktigt bra och jag ska dokumentera allt i bilder! :) 
 
Idag hade jag min första körlektion och det gick bättre än förväntat. Bilen var liten och jag kunde sitta högt och bekvämt. Det jobbiga med att köra den bilen var att det är väldigt seg så jag körde nästan bara i tvåan och trean och när jag tyckte att fyran skulle behövas så tyckte inte körläraren det haha. Men jag fick lite att träna på hemma tills nästa gång jag ska köra, som krypkörning, backa runt hörn och även lite om bilens placering i en vänstersväng. Nu ska jag bara öva, öva och öva. 
 
Efter körlektionen cyklade jag till skolan och mötte Malin och Julia. Malin gick till sin körlektion och jag satt kvar med Julia och pratade. Vi gick sen och åt lunch eftersom vi inte började förrän vid 12. Men började vi 12? Nej, för läraren hade glömt att vi hade lektion så han dök inte upp!
 
Vi satte oss istället ute på gräset och köpte glass i cafeterian innan vi gick in igen för att börja engelskan. Nu har vi lånat varsin bok som vi ska läsa i, men i och med det fina vädret sitter vi ute och pratar och gör lite småsaker istället - boken får helt enkelt vänta :)
Jag ska fortsätta min torsdag med en mattelektion och sedan mer solande och sedan handla. Livet är fan underbart ibland! :)

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Livet hade inte ens varit hälften så underbart utan er två! ;)<3

    Svar: Jag tycker precis detsamma fast om er två!! :) <3
    Emelie

    2013-05-16 | 22:32:30
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: