emelievidberg

Barnens dag

Kategori: Min vardag

Det blev en väldigt tidig morgon för min del. Jag var i stallet vid åtta för att mata, släppa ut och mocka till hästarna. Fick skynda mig väldigt mycket för strax efter nio satte vi oss i bilen för att åka till Tosselilla. Jag övningskörde hela vägen det och det gick faktiskt väldigt bra. I början regnade det med det blev bättre med tiden och när vi var framme regnade det inte alls. 
 
Vi kollade på lite allt möjligt till en början med. Eftersom jag följde med som ledare följde jag mest efter barnen. Först och främst blev det en titt på kaninerna och getterna - precis som om vi inte har tillräckligt med det i stallet haha :) 
 
Därefter blev det mycket karuseller, Go Cart, trampbåtar osv innan det blev lunch. Jag blev den som fick stå vid grillen men det var ett lätt jobb och gick väldigt snabbt. Efter lunchen åkte vi lite fler karuseller och sen badade vi innan det var dags för hemfärd. 
 
Även om jag kanske inte gjorde så mycket kände jag att det var helt klart värt det - eller är jag på tok för gammal för sånt? Nja, jag är faktiskt barn några dagar till :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: