emelievidberg

Äg mindre, lev mer.

Kategori: Min vardag

Nu är våren verkligen här! Gräset är grönt, träden och buskarna har blommat och hästen går utan täcke. Vädret gör mig så otroligt glad och jag hoppas att det håller i sig ett tag nu så betet kan börja växa på riktigt. 
 
Igår mötte Joakim mig efter skolan och vi gick tillsammans mot centrum för att äta lunch. Efter vår lunch gick vi och köpte glass och satte oss vid en fontän. För en gång skull var det skönt att bara koppla av och veta att jag kan sitta här nästan så länge jag vill. 
Vid 5-tiden gick jag till stallet för att pyssla med Max. Jag har tidigare tyckt att han fäller mycket men då har jag bara varit lite mesig, för nu fäller han på riktigt. Han fick beta i 20 minuter också i solen och lukten av det avklippta gräset och ljudet av hästen som mumsar går inte att beskriva, jag älskar hästarna :)

Kommentarer

  • kimmans säger:

    Skorna <3

    Svar: Ohja, dem är riktigt snygga! :)
    Emelie

    2013-05-19 | 18:44:59
    Bloggadress: http://kimmans.se

Kommentera inlägget här: