emelievidberg

söndag 17/3

Kategori: Gunvald

Idag red jag ut på Gunvald tillsammans med min medryttare och Max. Det hela gick jätte bra, Gunvald skötte sig och vi travade & galopperade lite längre sträckor. Det märktes dock att Gunvald inte har skor då han mot slutet blev lite öm i hovarna. 

Det som gick lite mindre bra på på uteritten var när vi skulle gå över bäcken. Gunvald vägrade gå över så jag hoppade av för att leda över honom. Jag började gå i förväg och han traskade på bakefter. Eller ja, han tog två steg innan han tvär - vägrade. Det resluterade med att jag föll framlänges halvt i bäcken samtidigt som Gunvald tog ett mega skutt över bäcken och landade rakt på mig (som alltså låg ner på mage). Trots att han behövde hålla reda på alla fyra hovar trampade han mig bara på baksidan av låret. 
 
Detta + skadan från igår har såklart resulterat i ett väldigt svullet ben (eftersom båda skadorna finns på vänster ben) och det gör riktigt ont att gå. Får hoppas att det onda försvinner snabbt då jag behöver motionera Max redan imorgon hehe :)

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Att du lyckas, ibland är du värre än jag... Lilla pemms <3

    Svar: Haha ibland ja ;) <3
    Emelie

    2013-03-17 | 21:36:54
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: