emelievidberg

Någon som vet bättre?

Kategori: Max Timotej

Många gånger när jag kommer på morgonen och ska släppa ut Max är hans ben svullna. Denna svullnad går över under dagen när han rör på sig i hagen. Jag här läst lite om det på internet, att det är blodcirkulationen som oftast är orsaken till varför benen svullnar upp. De flesta på sidor jag hittade, menade att man kan linda eller ha speciella skydd under natten. Funkar det? Hur som helst fick Max på sig dessa skydd så imorgon ska jag se om det har hjälpt. Någon annan som har mer erfarenhet om detta ämne och som skulle vilja förklara det bästa alternativet? :)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag hade alltid lindor på min ponny när hon skulle stå inne. Jag hade även liniment ibland och det som jag har ska öka blodcirkulationen och det heter radital :)
    Jag köpte mitt hos en veterinär men det finns på höks också :) http://www.hooks.se/product.aspx?productid=820648

    Hittade detta på internet =)
    Sveriges mest sålda liniment, använt på djur och människor i över 50 år. Radital Liniment är ett effektivt, dubbelverkande liniment som ger lindringvid tillfällig smärta i muskler och leder samt ökar blodcirkulationen. Har god effekt på gallor. Användning: Radital Liniment används då en ökad värmeeffekt önskas t ex före eller efter ansträngning samt vid tillfällig muskeltrötthet. Stryk eller spray på och massera in tills linimentet har absorberats.

    Svar: Tusen tack Karin, ska verkligen kolla upp detta :)
    Emelie

    2013-03-11 | 12:34:41
  • Karin säger:

    vet inte varför men mitt namn syns inte på den andra kommentaren men det var jag som skrev om radital ;)

    /karin

    2013-03-11 | 12:35:23

Kommentera inlägget här: