emelievidberg

Full rulle

Kategori: Min vardag

Min morgon började redan 6.40 då min snälla pojkvän ringde mig... 
Vid 7-tiden tog jag en promenad bort till stallet för att fodra och släppa ut hästarna. Trots att klockan inte var så mycket var det väldigt mysigt och fint ute. Dessutom gjorde det mig väldigt pigg! :) 
Efter att jag också hade ätit frukost red Erica Max och jag longerade Gunvald. 
 
Vid halv tre körde vi mot Julia för att låna deras hästsläp. När det var gjort styrde vi mot Staffanstorp för att hämta ensilge till hästarna. Det var svårt att hitta dit, men någon timme senare lastade vi av det i stallet. Jag lyckades få en stor vagn på hjul (om man nu kan beskriva objektet så) på mitt vänsta lår så numera har jag ett riktigt stort blåmärke som hindrar mig från att gå ordentligt. Får se hur det blir med ridandet imorgon. 
 
Måste bara berätta att min nya spångrep var helt annaorlunda att mocka med än de andra som finns i stallet. Numera är jag den snyggaste i stallet när jag mockar med den lila grepen ;)
Nu ska jag äta jordnötsringar och titta på tv - en vanlig lördag med andra ord. Ha det så bra. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: