emelievidberg

Fredagsmys

Kategori: Min vardag

Efter skolan cyklade jag bara inom huset för att ta på mig stallkläderna. När jag kom dit stod Max inne och åt sin kvällsmat i en nymockad box och nytt vatten. Har det väldigt lyxigt på fredagar då Erica mer än gärna tar hand om allt stallarbete. Antar att hon saknar att hålla på med hästarna eftersom hon inte gör det i skolan (där har hon bara hand om kor, får,getter, grisar och smådjur). Hur som helst, ryktade jag honom en längre stund innan jag letade fram hans repgrimma för att träna på några övningar i paddocken. 
 
När detta händer, brukar jag lägga vikt på följsamheten och att han flyttar sig undan när jag ber om det. Brukar te.x. få honom att backa eller göra en bakdelsvändning osv mest för att känna en vi-känsla och det är ganska roligt när man sen upptäcker hur mycket hästen egentligen lyssnar på en. Försöker också lära honom buga vilket han börjar förstå, däremot kan han det inte helt så frambenet är inte helt sträckt men han är ändå jätte duktig. Erica tog några bilder som jag tänkte visa er. 
 
Efter stallet blev det en snabbdusch innan Malin och Julia dök upp. Det blev såklart pizza och tre olika efterätter (1. Jordgubbar med grädde. 2. Panacotta. 3. Kanelbulle), och vi blev totalt proppmätta. Vi kollade även på filmen A love song for Bobby long, snackade och halvkollade även lite på en annan film innan vi följde Julia till tågstationen. Imorgon ska jag hålla i en helgmatarkurs och Malin ska följa med hehe :) Ska försöka ta med mig kameran, för hästarna ska ju ridas efteråt! :)
Hoppas att ni får en trevlig helg, vi hörs. 

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Nejnejnej, fyra efterrätter:
    4. Ostbågar!

    ;) Tack för en härlig och efterlängtad fredagskväll! <3

    Svar: Haha jo det också hehe :)
    Tack själv gumms! :) <3
    Emelie

    2013-03-09 | 16:06:13
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: