emelievidberg

Fredag och skrynklig skjorta

Kategori: Min vardag

Imorse hade jag lite bråttom till skolan och tänkte inte alls på att skjortan var väldigt skrynklig. Hoppas att jag inte såg allt för dum ut haha! Lektionerna flöt på, även om vissa var tråkigare än andra med ännu en massa fyrahörnsövningar. 
 
Efter skolan cyklade jag till stallet och gjorde iordning C för en uteritt. Det är en sån härlig känsla som jag aldrig kan få nog av och det var lika underbart som alltid. Vi skrittade och travade i 20 minuter innan vi började med galopparbetet. Jag låter honom galoppera på långsträckor för att sedan få kortare skrittpauser innan det blir galopp igen. Som vanligt skötte han sig alldeles utmärkt och det var en nöjd ryttare som sedan skrittade av sin häst. 
Nu ska jag förbereda mig inför kvällen som ska spenderas hos Jessica, vilken fredag! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: