emelievidberg

1 Mars

Kategori: Gunvald

Det var ren lycka att kunna sluta tidigt och direkt cykla till stallet och rida ute i det fina vädret! :) Vid två - tiden var jag och Erica i stallet och gjorde iordning hästarna. Under lovet hade Gunvald slitit sig två gånger i stallgången så jag var extra noggrann med att se till att det inte hände igen. Han skötte sig bra och jag slapp alltså laga linan. 
All snö har smält bort, eller ja, nästan. Det finns fortfarande snö i paddocken och massor med is. Är lite butter över det eftersom jag vill använda mig av paddocken. Men, vi fick rida ute på fältet lite istället, lite blåsigt kanske men väldigt härligt. Red fram på en oval cirkel i skritt och trav innan vi började galoppera. Första fattningen blev lite studsig, men den andra gick jätte bra. Hans galopp är inte så bekväm, men det kan jag leva med ;) 

Efter 35 minuter kände jag att han verkade mer än nöjd då han började frusta och även slappna av. Då valde jag att sitta av och sen skritta av honom för hand på grusvägen runt bruks och fältet. Och känslan av att det hade gått så bra gjorde mig alldeles varm i magen. 
Imorgon hoppas jag att mamma följer med till stallet så jag kan få lite nya ridbilder :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: