emelievidberg

Sista veckan

Kategori: Min vardag

Mitt sista sommarlov närmar sig med stormsteg, och det ska bli riktigt härligt med sommarlov som ska spenaderas på bästa sätt. 
 
Jag har varit lite seg med att uppdatera men det beror på att Joakim använder min dator hela tiden för att spela spel med min bror och då får jag mycket mindre tid till att blogga och så (så jag passar på på morgonen när han sover). 
 
Fast på ett vis är det faktiskt bra att jag inte har tillgång till min dator för då gör jag massa annat. Jag läser teoriboken och är ute och övningskör varje kväll med föräldrarna och tränar intensivt på de kommande momenten på körskolan och även de som körläraren tycker att jag måste träna på. 
 
Igår hade jag så pass mycket tid på mig så att jag hann först cykla till banken för att fixa en internetdosa så numera kan jag betala räkningar osv som en vuxen människa. Efter banken kom Emma till stallet och vi tränade - vilket gick superbra! :) Max blir bara finare och finare för varje dag som går och nu hoppas jag att vi kan fortsätta så under hela sommaren. 
 
Jag hann till och med baka scones och rabarberpaj igår utöver att jag övningskörde i nästan tre timmar, snacka om att ha många timmar på dygnet nu jämfört med en vanlig skolvecka. 
 
Idag ska jag rida Max, och från och med idag så har jag honom helt själv ett bra tag framöver eftersom min medryttare är bortrest och jobbar om dagarna. Men det kommer bli bra och igår fick hästarna äntligen komma ut på det riktiga betet - alltså gå ute dygnet runt. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: