emelievidberg

Kiviks Ishästar

Kategori: Min vardag

I söndags åkte jag med nästan hela familjen till Kivik för att rida islandshästar. Jag, mamma, Erica och min halvsyster skulle rida i det fina vädret. Själva gården låg väldigt långt ifrån vägar så det fanns bara härliga skogsstigar att gå på när vi skulle rida ut - härligt. 
 
Vi fick vara hästar tilldelade oss och min pålle hette Teitur, var svart och jätte gosig. Mamma som rider väldigt sällan fick den bästa nybörjarhästen och hon hängde med både i tölten och galoppen :) 
 
Turen tog två timmar och vi klättrade i backar, gick genom tät skog, över bäckar och naturen var helt underbar. Min isis var även en pigg filur som gärna ville springa snabbare än alla de andra, men samtidigt väldigt snäll. Jag förvånas fortfarande över hur snälla hästarna var, dem tog en häst i grimskaft och gick, och den andra följde bara efter även om det fanns mycket gott gräs att äta och annat kul att göra. Här hemma kan man göra så med Joker men han måste ju provsmaka på allt så han är inte riktigt så lydig ^^
Men jag är jätte nöjd med turen och lite senare kommer det upp mobilbilder :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: