emelievidberg

jobba

Kategori: Min vardag

Dåligt av mig att inte uppdatera er om vad som har hänt men jag har haft fullt upp. I måndags hade jag min första arbetsdag och den var väldigt stressig på alla sätt och vis. Jag började kl 9 på bostället där jag skulle hämta upp och bekanta mig med de 12 barnen som ska vara hos mig på 4H. Vi lekte lekar och sen gick vi till gården. Där visade jag dem runt och alla fick klappa kaniner, hästar, får och getter. Vid halv 12 gick jag tillbaka med dem för då var det dags för lunch. 
 
När jag kom tillbaka var det dags för mig att äta lunch och då kom det även några nya kaniner som vi ska passa under några veckors tid. Pappersarbete, mocka ut bädd osv fortsatte jag sedan med. 
 
Tisdagen såg likadan ut men då hade jag även häst & vagn på em. Dessutom hittade vi en lite undulat som satt inne i hönsburen, vi har tagit in den, hittat en bur och fått tag på fågelmat till den. Vi ringde polisen, satte upp lappar och la ut det på forum på internet men än så länge har ingen hört av sig. 
Igår runt lunch gick även Joakim ner till 4H och han hjälpte mig att göra lite pappersarbete som vi ska skriva ut och fixa med idag. Han småfixade även med lite saker, som t.ex. att smörja hänglåsen. 
Max fick faktiskt vila igår och idag ska jag nog hoppträna om vädret tillåter :) 
 
Idag onsdag, är jag ledig från kollobarnen då dem är och badar. Jag ska passa på att göra massor med saker nu när jag har hela förmiddagen ledig. Hoppas att ni andra har ett lika bra lov som mig, och de som jobbar får se fram emot sin semester ;)
 
 

Kommentarer

  • JuLia säger:

    En undulat... Det var underligt ;) Har ni den på 4H eller hemma hos er? :)

    Svar: Hehe ja. Vi har haft den på 4h men nu i helgen är den hos mig för att den inte ska vara ensam - den är väldigt sällskaplig av sig :)
    Emelie

    2013-06-19 | 19:43:19
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: