emelievidberg

Happy

Kategori: Min vardag

Igår, lördag, red jag och Joakim ut på pållarna på förmiddagen och det var precis lagom varmt, sol och lite blåst. När hästarna hade kommit ut i hagen igen cyklade vi hem för att äta lunch och byta om innan det bar av mot Jula. Vi handlade medel som ska ta bort lukten i rum osv, och det har vi nu testat i klubbrummet i stallet. 
 
När lite städning var avklarat gick hela familjen (Joakim också alltså) och rensade ogräs i paddocken + klippte gräset utanför paddocken. VI höll på i ca 2 timmar och det blev riktigt snyggt! Jag och Joakim traskade hem men de andra fortsatte i ytterligare två timmar - vilken skillnad det blev :) 
 
På kvällen blev det film-tittande samtidigt som det bjöds på tacos och godis. Vi kollade på A god day to die hard och sen en annan actionkomedi som jag glömt namnet på. En väldigt bra lördag med andra ord. 
 
Idag började jag min dag med lektion för pappan som red förra veckan. Denna gången red även hans dotter på Gunvald och dem passade bra ihop. Egentligen skulle jag även hålla i lite ponnyridning på Joker efteråt men regnet hindrade mig då alla barnfamiljer försvann när regnet kom. Så, jag gick hem i stället och kollade på film med Joakim. Övningsköra har jag också hunnit med idag och även köpt en trimmer som Joakim så snällt ska få testa imorgon :) 
 
För att fortsätta med allt det positiva så har jag lagat maten, diskat och bakat två smulpajer som vi nu ska fika på med lite te. Att ha sommarlov äger, jag har ju så mycket tid till annat nu! :) 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: