emelievidberg

Alla dagar

Kategori: Min vardag

Hej!

Det känns som att det ekar lite tomt här så nu får jag sätta fart med att blogga och uppdatera er med allt som jag har att säga. 
 
I onsdags vid 18 hade jag och Joakim bokat bord på restaurang Tatung. Det var som vanligt jätte god mat och faktiskt ganska lugnt och lite med folk vilket var skönt. Till efterätt åt jag en god Banana Split och efter maten gick vi till stadsparken för att det var så fint väder. En härlig kväll med tid som spenderas med Joakim. 
I torsdags sen då, så skulle jag fira min födelsedag med familjen. På morgonen gick jag till stallet för att fixa lite innan jag duschade och vi åkte och handlade. Vi handlade massor med frukt - mango, kiwi, banan, vindruvor, annanas & melon för att göra ett fruktfat av det. Mormor hade gjort den goda tårtan som bara hon kan göra och ja, det blev endast en liten, liten bit över haha :)

Jag fick även lite till presenter, bland annat pengar, blommor och två badlakan varav det står "jag är en badkruka" på den ena. Jag är riktigt nöjd med firandet och när alla hade gått hem cyklade jag ner till stallet för att rida ett lugnare pass i paddocken. Efter att jag hade ridit åkte jag och Joakim till Alnarpsparken där vi fikade lite och mös- mysfaktor,
Och vad hände i fredags? Jo, jag fick reda på några betyg, eller rättare sagt 1, eftersom matteläraren inte vet vilket betyg jag ska få osv. Men denna skoldagen kändes helt onödig eftersom vi endast haft betygsnack och mest suttit. 
 
Hur som helst så väntar två dagar nu som redan är fullbokade med saker att göra. Om några minuter ska jag vara i stallet för att träffa en pappa vars barn rider och han vill också börja rida men det går inte på samma ridskolan som barnet rider på. Så vi ska prata och diskutera lite och så får vi se hur vi gör!  :)

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Ser härligt ut alltihop! Vad händer i Alnarpsparken, är det typ som stadsparken? :)

    Svar: Jag vet faktiskt inte men på ett ungefär som stadsparken skulle jag tro iaf :)
    Emelie

    2013-06-08 | 13:12:46
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: