emelievidberg

Wiho!

Kategori: Häst

Jag är superglad idag över de glada besked som jag har fått. Idag kom en tjej till stallet som provred C och var med lite i stallet. Hon var super trevlig, lugn och verkade kunna mycket. Jag mockade under tiden som hon ryktade Max och när hon var klar och inte riktigt visste vad hon skulle göra började hon klia C mellan öronen och ögonen. Han sänkte huvudet snällt och hade nosryggen mot henne samtidigt som han blundade. Ååh vad lycklig jag blev av att se att hon tar det intiativet, och att hon inte bara vill rida utan även gosa. Eftersom det var så mörkt ute var kanske ridiningen inte lika givande. Jag skrittade fram honom lite, sen fick hon själv hoppa upp och skritta + trava men som sagt, vi red på en grusparkering då det inte gick att rida någon annanstans. Just därför ska hon komma tillbaka på lördag runt 12.30 för att rida ett ordentligt pass i paddocken. Hon sa att hon nästan redan nu var säker på att hon ville bli medrytttare på honom men att hon gärna ville rida honom lite till. Jag är bara super lycklig över att hon var säker med det hon gjorde och att Max faktiskt trivdes med henne. Så idag kunde jag äntligen lossa på den stora klossen som legat och skavt så länge, så otroligt skönt!
När jag övningskörde hem från affären idag ringde även ägaren till b-ponnyn Gunvald. Vi bestämde att vi ska åka dit imorgon för att kolla när han rids i ridhus och sen skulle jag också hoppa upp på honom och prova lite. Ska bli riktigt spännande och ägaren har tydligen redan skrivit ut ett avtal om en lånetid före köp som vi ska titta igenom och se vad vi tycker. Det kommer antagligen inte dröja så lång tid innan han kommer hem till stallet. Två super roliga händelser på en och samma dag har gjort mig på toppenhumör :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: