emelievidberg

Vad känner jag för?

Kategori: Min vardag

Jag är nöjd med allt som det är just nu, nästan i alla fall. Som jag skrev innan så tänkte jag ta det lite lugnt med tävlingarna, och jag känner fortfarande att jag vill ha en spontanperiod där jag motionerar och tränar Max då jag själv känner för det. Troligen ska jag ha en träning för Emma nästa helg (v.5) men annars sker allt spontant.
 
Min medryttare har kommit in i rutinerna snabbt och i och med att hon hjälper mig med Max kan jag lägga lite tid på Gunvald som jag faktiskt lovade styrelsen. Det blir alltså dubbelt hästjobb ett bra tag framöver men samtidigt känns det som att jag behöver ställa upp lite för stallet då jag har varit lite frånvarande ett tag. En av sakerna som jag ska försöka göra är att få igång ridningen i stallet mer då det nu i stort sett bara är tre personer som dagligen håller på med hästarna, var är alla andra? 
 
Det känns som detta är ett väldigt flummigt inlägg, och jag vet inte riktigt vart detta ska sluta, men det jag vill komma till är att jag har kanske börjat strukturer upp saker nu inom hästområdet. Dessutom har jag nog börjat inse att jag inte är en person som ger sig ut på tävlingar ofta och alltid tränar stenhårt. Jag är lite flummig, velig men samtidig strukturerad (hur det nu går ihop?). 
 
Idag och på lördag ska det inhandlas mer hästsaker. Stallet ska bli mer hemtrevligt, inbjudande och Max behöver en ny vattenhink haha :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: