emelievidberg

Ridning 29 januari

Kategori: Häst

Till min glädje så var danskan inställd så jag kunde glatt cykla hem redan 14.30 idag. Efter att jag svept en kopp med te begav jag mig till stallet för att rida Gunnis. Min medryttare skulle rida Max idag och hon hade inte hunnit ge sig ut så jag gjorde sällskap med henne i paddocken. Riktigt trevligt med sällskap för en gång skull. Fick hjälp att sitta upp men Gunvald var inte på lika bra humör utan gjorde en mini bocksprång direkt. Skrittade honom på A-volten då halva paddocken  fortfarande är som en skridskobana men det var bra träning. Han försökte lätta lite med bakbenen men gjorde inget större försök, sen lyfte han på ena bakbenet ibland och min gissning är att hon ogillade det slaskiga underlaget. 
 
Gjorde halter, volter, serpentiner osv för att aktivera honom och för att han ska lyssna på mina skänklar bättre, lite tjurig blev han emellan åt men det var inget större problem. Han travade även på bra med mycket energi i kroppen men var som sagt väldigt skeptisk till vattnet och slasket. I slutet av vårt korta pass försökte jag "jobba" honom mer eftersom han var uppvärmd, han slog då lite med huvudet men ja. Jag vet att han inte är riden så mycket så jag förstår att han protesterar och är ovan. Jag tycker för övrigt att han fungerar bra i stallet och jag skulle gärna vilja att han stannade kvar :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: