emelievidberg

Måndagsträning med Emma

Kategori: Max Timotej

Idag fick jag sällskap av Emma till stallet för att hon skulle träna mig och Max. Hon mockade alla hästarnas boxar (3 st) under tiden som jag hann rykta och göra iordning Max och mig själv, snacka om snabb tjej! Eftersom det är töväder var det riktigt slaskigt i paddocken men det är det ju överallt nu så vi fick bli där. Red på en volt som jag trampade upp redan igår. Max halkade på vissa ställen redan i skritten så det blev mycket skritt och lite trav. 
 
Samtidigt var det väldigt nyttigt för mig att det fanns en del av volten som var mer hal, för det innebar att varje gång som jag kom dit var jag tvungen att sakta av till skritt och då fick vi träna ordentligt på avsaktningar. Han kändes faktiskt väldigt fin, men lite stretig när jag ska göra halt. Mot slutet tränade vi lite på att rygga vilket gick sisådär men med tanke på att jag inte har ryggat med honom på över ett år så var han faktiskt duktig :) 
 
Emma var även så snäll och tog några bilder på oss under tiden. Och jag kan inte sluta undra varför hon alltid lyckas så otroligt bra med alla bilder, nu kan jag kanske sluta skylla på kameran och kanske fundera lite på vad personen bakom kameran egentligen gör med inställningarna. 

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Vad menas med att rygga? :)

    Svar: Se Emmas braiga förklaring :) Men ja, det är när hästen backar :p
    Emelie

    2013-01-28 | 19:14:25
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se
  • Emma säger:

    Hahaha, jag är inte så snabb, jag är bara effektiv (alltså jag kan prata och mocka samtidigt xD Men äsch, de bilderna var väl inget... xD :S Julia: rygga är när hästen trycker ryggen upp mot ryttaren och blir ungefär en decimeter högre samtidigt som ryttaren lägger sig ner på rygg så ryggarna möts så nära som möjligt. Näe, nu skojade jag bara, tusan också att jag alltid ska flumma iväg... xD Rygga är när hästen backar alltså går baklänges :D

    Svar: jag är inte lika effektiv för varje gång jag ska prata slutar jag med det jag gör och pratar på ^^ Haha du är för go med din förklaring :p
    Emelie

    2013-01-28 | 21:56:11
    Bloggadress: http://emmategler.stinaq.se
  • JuLia säger:

    Hahah vafan, det var nära att jag gick på det ;) Jahaja, har aldrig hört att man kallar det för det... Jag brukar kalla det: "att backa" :p

    Svar: Jaha :)
    Emelie

    2013-01-28 | 22:10:55
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: