emelievidberg

Funderingar över kommande tävlingar

Kategori: Funderingar

Jag bestämde mig i början av året för att anmäla mig och Max till seriedressyren den 26/1 & 9/2 men jag vet inte riktigt om det blir så nu på grund av olika saker. 
 
För det första så har jag inte kunnat träna ordentligt på Max sedan innan jullovet. Jag tycker inte det är schysst att vi ska hinna träna max 2 gånger till innan tävlingen när han dessutom nyligen har haft en vila och sen blev vaccinerad och vilat några dagar till. Vi är alltså inte riktigt i form någon av oss och det känns dumt att ge sig iväg när jag inte känner mig redo för det eller att det känns bra mellan oss två. 
 
För det andra så känner jag själv inte för att tävla just nu. Jag behöver mer en period med enbart mysigheter där jag inte behöver ställa så höga krav direkt utan mest kan köra på efter vad jag känner för, rida ut, konditionspass osv. Jag är ju ingen stor tävlingsmänniska direkt annars men jag hoppas ni förstår hur jag menar. Det känns nämligen så dumt att säga nej till att tävla nu då många nära mig gärna puschar på mig och vill att jag ska tävla. Mamma nämnde även att hon hade betalat in medlemsavgiften bara för att jag ska kunna tävla i år. 
 
En annan anledning till att jag inte riktigt vill tävla beror på att jag behöver lägga lite tid på skolan och även mina nära och kära. Ska t.ex. till Joakim imorgon och vill gärna besöka min farmor så snart som möjligt då jag inte gjort det på väldigt länge. Dock räcker tiden inte riktigt till om jag ska tävla och samtidigt lägga ner tid på allt runt om kring. 
 
Så jag tror att jag skippar dessa två kommande tävlingar och väntar in nästa tillfälle när jag känner mig mer förberedd, det kommer nog lätta i huvudet för mig också (mindre migränanfall). :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: