emelievidberg

En ganska härlig känsla

Kategori: Funderingar

Eftersom svenskaprovet skrevs imorse kunde jag komma hem och inse att jag har ganska mycket "tid över" om man säger så. (Fast samtidigt så borde jag ha tagit mig an kommande prov för jag har inte alls tid över som jag påstår). Hur som helst, med min lite lediga tid tänkte jag gå på mötet som var i stallet vid 18 tiden för att lyssna på det som sades och kanske själv komma med lite ideer. Det var alltså ett föräldramöte (om man nu kan kalla det så eftersom det bara kom 4 föräldrar + min mamma) där lite saker skulle planeras. 
 
Under mötet fick jag höra något väldigt positivt som jag nog aldrig har hört förut i mitt liv. Jag hade en ridlektion för en 14 -årig tjej i stallet för att hon hade hjälpt mig med Max över lovet (jag skrev lite om det i ett tidigare inlägg). Hon sa att det hade varit en givande stund och att det hade varit roligt, bra tänkte jag och sen var det bra. Idag på mötet var hennes pappa där och vi pratade lite om åldersgrupperna i stallet. Jag ska försöka citera det lite; De yngre har ju dessa två tjejer som förebilder (han menade de två som hade passat Max), och dem i sin tur har ju Emelie som idol. Min dotter kom hem och var jätte glad för den ridlektion som hon hade fått. Det är ju så det funkar, man har förebilder och idoler och i detta fallet är det Emelie. 
 
Hans förklaringa gav mig en väldigt härlig känsla i magen då jag ofta har tvivlat på min kunskap om hästar. Ibland kan jag själv tycka att jag är för ung för att egentligen kunna något, varför skulle någon ville ta ridlektioner av mig som bara är 17? Orden stärkte mig faktiskt mer än vad jag först kunde ana och det känns som att jag  faktiskt kan lära ut den kunskap som jag har samlat på mig i 13 år. Nu kan jag verkligen somna gott med ett leende på läpparna. 

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Säger ju det! Och vem vet, du kanske kommer att börja bli ridlärare en gång i veckan?! ;)

    Svar: Hm, jag ibland borde jag inte vara så negativ och tro att jag inte är så duktig :)Haha ridlärare ja ^^ :)
    Emelie

    2013-01-23 | 23:16:23
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se
  • Emma säger:

    Där ser du, du får inte nervärdera dig själv! Men ellerhur är det en ganska härlig känsla när folk tycker man är bra på något, jag har ju också träningar på torns ganska ofta och det är ju inte enbart för att det är så roligt att stå ute och frysa jag gör det... ;). Jag menar, kan jag vara ridlärare som kan mindre än du så är det ju inte konstigt om du är det :). Och föresten, jag har också dig som idol i flera avseenden, tål att sägas ;D

    Svar: Nej, jag får nog sluta lite med det^^ Men jo, det är en väldigt härlig känsla att folk ser upp till en när man själv inte ens visste om det. Du har ju däremot haft mååånga fler träningar än vad jag har så antar att du är lite bättre att ge kritik då och så. Men du kan ju inte mindre än mig hehe, du har ju lärt dig så otroligt mycket sen vi lekte runt på Smurf och alla de andra pållarna hos min pappa :)
    Du är ju min idol inom flera områden, och det ska du veta! :)
    Emelie

    2013-01-24 | 07:44:46
    Bloggadress: http://emmategler.stinaq.se
  • Emma säger:

    Hahaha, ja det ska du! Men äsch, det är ju bara som du säger att jag tränat mer, övning ger färdighet vettu ;D. Å, the good old days, du kan väl posta lite gamla bilder någon dag? Typ från hemma hos din pappa eller 4H när vi var små?
    Men vad bra, då kan vi vara varandras förebilder och vara förebilder för varandra ju ;D

    Svar: Jo det kan jag göra :) Kan se om jag kan göra knapra ihop något imorgon kväll :)
    Emelie

    2013-01-24 | 13:15:31
    Bloggadress: http://emmategler.stinaq.se

Kommentera inlägget här: