emelievidberg

En fredag med hästen, vänner & godsaker

Kategori: Min vardag

Efter skolan idag kilade jag ner till finaste hästen för att träna för Emma. Träningen gick jätte bra trots att vi red på fältet i bäckmörker och han börjar kännas väldigt stadig i galoppen. Tränade mest på lite grundläggande saker, rida i en åtta och ställa honom, använda ytterskänkel + yttertygel. Dessutom fick vi till några fina övergångar och ja, jag var nöjd med träningen, och tack Emma! :)
När Emma hade gått började jag mocka till Max och lät honom stå i gången och äta lite hö, kändes bara sådär överdrivet mysigt att vara i hans närhet. Att en häst kan få en att bli så varm i hjärtat :)
Malin kom till stallet sen och vi gick tillsammans hem till mig. Lite senare kom Julia också och då åt vi pizza. Tillslut blev det dags att ta fram allt godis och sen tittade vi på två filmer, Dark Shadows & A perfect getaway. Båda filmerna var super bra och kvällen avslutades med att vi flåsade oss till tåget för att Julia skulle hinna med. Hon hann och nu ligger jag och Malin bänkade framför tv:n, och alarmet är inställt på 7.15 imorgon. 
Godnatt! :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: