emelievidberg

Cilla Soleil

Kategori: Häst

Cilla är halvsyster till Sandra och är född 1984. Pappas sambo hade fött upp henne med sedan sålt henne till en tjej i Stockholm. Denna tjejen ringde sen, tio år senare och undrade om hon ville ha tilbaka hästen. Så jag fick en till häst att träna ungefär samtidigt som jag hade 4-5 andra haha. 
Cilla var en dressyrhäst, rakt genom och hade en underbar galopp. Medan Sandra hjälpte mig i hoppningen, hjälpte Cilla mig i dressyren. Vi tränade för tränare och även själva och jag hade det verkligen jätte kul med henne. Cilla var en riktig rakethäst och när jag tog ut henne på fältet att galoppera fanns det ingen broms. Trots sin ålder var hon ruskigt pigg och sammarbetade. Hon var inte alls svårriden och snäll i stallet. 
Cilla gick tyvärr bort förra året, 2012, som jag skrev om i ett inlägg i höstas. Hon blev alltså hela 28 år, vilket jag tycker är mycket för en ridhäst nu för tiden. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: