emelievidberg

Camille Star

Kategori: Häst

Camille fick jag av min pappa i 13-års present och vi hade själva fött upp henne. Hon är född 2006 och jag var även den som fick rida in henne. 
Camille kommer jag ihåg som en väldigt lugn häst. Hon var inte den pigga och studsiga unghästen utan snarare seg och väldigt långsam. Trava ville hon inte göra, utan jag behövde alltid tillföra en massa energi för att få fram henne överhuvud taget. Hon var vädligt stabil i ridningen och eftersom jag var duktigare som ryttare red jag henne helt själv, och formade henne precis som jag själv ville ha henne. En riktigt underbar pålle med en personlighet som inte liknar någon annan tog hon mig med storm. 
Emma har tagit bilderna nedan. 
När jag slutade vara hemma hos min pappa hade jag såklart inte möjlighet att ta med mig Camille, därför fick hon stanna kvar hos min pappa och idag står hon i samma stall som Smurfan då min kusin tog hand om henne. Det känns underbart att veta vart hon finns, och jag får säkert hälsa på henne när som helst. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: