emelievidberg

Bla bla bla...

Kategori: Min vardag

Måndag var en kort men intensiv dag. Jag var på skolan redan 7.40, men slutade tidigt, runt 14.10. För en gång skull kunde jag slappna av när jag kom hem, och sedan ta mig till stallet i ljuset. Eftersom Max blev vaccinerad har han vila måndag-tisdag. När jag mockade till honom kom även Zackrisson, ägaren till Gunvald. Han kollade runt i stallet, boxen & hagarna och sa att han säkert skulle få det bra. Vi bestämde även preliminärt att Gunvald ska komma till oss redan nu nästa måndag (21/1)! Vi har pratat med veterinären om besiktning men vi måste antagligen göra det i ett ridhus så vi får klura lite mer på den biten. Annars håller vi nu på att fixa i stallet med att Joker byter box så att allt är färdigt. 
 
Efter stallet cyklade jag hem och det blev många timmars plugg. Jag tog sen en paus och gick ut för att jogga några kilometer i snön vilket jag inte gjort på länge. Det är en speciell känsla att bara få springa av sig allt, för det känns så otroligt bra efteråt. Såklart var jag sötsugen när jag kom in igenom men istället för att äta något onyttigt så åt jag några nötter. 
 
Det hjälper kanske inte att jag var ute och sprang igår för idag ska jag på bio med Julia och se mammas pojkar. Efter skolans ska vi gå ner på stan för att äta lite och sen handla godis innan filmen börjar kl 18.00. Tror jag behöver en lite stund på bion såhär mitt i veckan, då hoppas jag att jag klarar av den långa & grymma dagen imorgon ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: