emelievidberg

Besök

Kategori: Häst

Igår däckade jag i sängen runt 21.15 med migrän så hade ingen ork att skriva om besöket hos Gunvald, därför ska jag berätta om det nu istället! Efter skolan cyklade jag till stallet för att hämta mina ridstövlar och min hjälm. Med mig hem följde även två tjejer som skulle följa med till Gunvald. Vi åt mat, och sen övningskörde jag till Aggarp där han står. Vi körde sen vidare till ridhuset där vi skulle kolla på när Gunvald blev riden, och mot slutet red jag också. 
 
Hon som äger stallet där Gunvlad står har jobbat jätte mycket med honom sedan slutat av december och det syntes jätte mycket. Han var stabil i både skritten och traven och han gick att rida själv. Eftersom han är inkörd förstod han kommandon väldigt bra och det krävdes lite för att göra halt, till och med mindre än vad som krävs på Max. Alltså var han en härlig ponny, dock har han ingen kondition så han orkar bara ridas ordentligt i ca 20 minuter men det är förståligt. En unghäst som inte är riden så mycket förväntas inte ha världens bästa kondition. 
 
Ägaren hade också skrivit ut ett exempel på avtal som jag och mamma ska läsa igenom när första bästa tillfälle ges, ägaren är snäll, omtänksam och verkar väldigt mån om att vi är säkra på vad vi ger oss in på och att han får det. Så allt känns väldigt bra och vi har nu bestämt oss till 100 % att vi vill ha honom. Dock måste vi se så att han går genom vetrinärbesiktningen felfritt! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: