emelievidberg

10.00 - 16.00

Kategori: Max Timotej

Som jag skrev igår var det en tidig morgon för mig imorse. När jag hade följt Malin till tåget cyklade jag till stallet för att mata killarna (Max & Joker) och sen cyklade jag hem igen. Hann bara äta frukost innan det var dags att åka ner till stallet igen för att ha öppet där mellan 10-12. Mockade, fixade med mat och vatten, trampade i conteinern osv. Vid 12 tog jag in Max för att rykta honom innan tjejen som vill bli medryttare på Max kom. Hon red honom på fältet för att det inte var så bra ridtillfälle sist vi träffades. Det blev egentligen inget märkvärdigt utan hon travade och galopperade honom, kände av honom i skritten osv. Jag tycker att hon rider väldigt bra men det märks att hon har haft ett uppehåll då hon inte orkar hålla om honom ordentligt. Efter det andra ridpasset på Max bestämde hon sig för att hon ville bli medryttare så nu är jag en lycklig tjej! :)
Eftersom hon, som jag kommer kalla S, bara red i 20 minuter hämtade jag min hjälm i stallet och red själv i 30 minuter. Tränade mest kondition och lite övergångar, och ibland blev han lite knepig, medan han ibland snyggt flöt ut till en annan gångart. Han har blivit mycket bättre och lättare att jobba i galoppen och idag när jag tittade på när S red, kunde jag mer tyda hans muskler. Kan berätta att han även har byggt på sig mer hull och är nu perfekt i kroppen enligt mig. Superduperfinahästen :)
Det var länge sedan jag spendera så många timmar i stallet som jag gjorde idag. Jag gick dit runt 10 och var inte hemma förrän 16.00 haha! Jag bara älskar att vara ute så länge och bara hålla på med hästrelaterade saker ;)

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Jag läste först detta nu (söndag kl 16.00), men när jag imorse tittade på FB och såg att ni hade blivit vänner, kunde jag förstå att hon tackade ja ;) GRATTIS!!!! Det kommer att bli super<3

    och, Max är sååå fin :)

    2013-01-13 | 15:48:05
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: