emelievidberg

Typ som alla andra fredagar

Kategori: Häst

Idag red jag Gunvald efter skolan samtidigt som Erica red Max. Vi skrittade bara ca 30 minuter för det började bli mörkt och var dessutom väldigt slaskigt. För första gången försökte Gunvald verkligen att bocka. Han gick några steg, stannade och studsade sen ca tre gånger i rad innan han stannade. När jag då skänklade på honom igen började han studsa. Jag vet inte riktigt vad det beror på men jag antar att han sätter sig lite på tvären för att testa mig nu när han vet vad som gäller (att han ska bli riden i paddocken). Han började även reagera på alla möjliga ljud runt om kring vilket han inte gjort tidigare. 
Imorgon ska jag rida med min medryttare, men jag ska ha mamma med mig till att leda Gunvald så att jag även kan skritta lite runt gården och inte bara i paddocken. Jag hoppas att lilla trollet vill vara lite snällare mot mig imorgon, för jag känner inte för att ramla av honom. Och nya bilder kommer komma upp såklart efter ridpasset! :)
(Max förra helgen när jag gav honom en banan). 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: