emelievidberg

Rådjursbesök

Kategori: Min vardag

Under helgen har jag inte ägnat någon tid åt att blogga och jag tror att jag behövde det. Nu är jag åter och ska ge er nya inlägg! :)
 
Just nu är jag hemma hos Joakim. Kom hit natten mellan fredag till lördag. Det startade bra när Joakim ringde mig och sa att jag fick ta och promenera bort till parkeringen hos hans mamma eftersom bilen satt fast där ^^ Bilens ena bakhjul hade hamnat i någon form av grop med is och bara drev utan att komma någonstans. Till slut hämtade Joakim hans mammas bil och drog loss den helt enkelt. Så vi var hemma runt 01.15 så det blev inte jätte sent. 
 
I lördags tog vi det bara lugnt. Fick en sovmorgon till 9.30 innan vi gick upp för att äta frukost och sen dega ner oss i varsin bok i sängen (läs: jag läste en bok, Joakim läste kalle anka pocket). Vi gjorde egentligen inte så mycket under dagen men till kvällen åkte vi in till stan för att äta tacos med Joakims mamma. Träffade även Kimman där :)

Min söndag var ganska lik lördagen, förutom att vi var ute och promenerade i en timme efter frukosten för att komma ut. Efter lunch gick vi ut igen för att skjuta luftgevär och luftpistol en stun, hm det är verkligen inte min starka sida om jag säger så. 
Min måndag börjar sen med att Joakim kommer in i rummet och säger till mig att det står ett rådjur utanför köksfönstret. Jag kliver upp oc mycket riktigt, precis utanför det låga fönstret (där katterna släpps ut) står ett rådjur och antagligen äter av det bröd eller nått som var utslängt till fåglarna. Fick även syn på ett till rådjur en bit bort på tomten och trots att det var tänt i köket var de inte alls rädda. 
Just nu sitter jag i sängen och äter frukost samtidigt som jag kollar igenom bloggar. Har mycket att göra idag, ska tvätta lite och lära i teoriboken, samtidigt ska jag hinna med att göra kommunikationsuppgiften och lite annat smått och gott. Samtidigt är jag väldigt sugen på att gå ut och fota (måste bara kolla vad det är för skit på linsen som har förstört bilderna).
Ha det så bra så länge :) 

Kommentarer

  • Kimman säger:

    Fan va coolt! Bodde där i 12 år utan att se ett endaste rådjur :o

    Svar: Hm, ja. "Plötsligt händer det" ;)
    Emelie

    2013-02-18 | 18:29:16
    Bloggadress: http://kimmans.se
  • JuLia säger:

    Låter som en mycket bra början på lovet! :)

    Svar: ohja :D
    Emelie

    2013-02-19 | 22:18:46
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: