emelievidberg

Min lördag

Kategori: Min vardag

Malin sov hos mig så vi steg upp runt halv nio för att släppa ut hästarna och sen äta frukost. När hon hade gått så gick jag och mamma till stallet. Tanken var egentligen att jag och Erica skulle rida tillsammans men hon fick feber så mamma fick hoppa in. 
 
Mamma ryktade båda hästarna medan jag mockade till Max och fixade lite i stallet. Sen blev det en ridtur på fältet, jag på Gunvald och mamma på Max. Idag invigde jag och Gunvald galoppen och det gick alldeles utmärkt. Han har ju som sagt aldrig galopperat med ryttare tidigare så för att vara första gången blev jag lite förvånad. Han var inte alls svår att få fram i galopp och sen var han inte studsig eller så trots att han galopperade och det var ett öppet fält. Eftersom det har kommit ny snö kunde mamma bara skritta Max för han fick skyhöga styltor. Det är därför väldigt skönt med Gunvald just nu som inte har skor och som kan traska på precis som vanligt :)
Efter stallet gick vi hem och åt lunch. Drack varm choklad och åt rostade mackor och sen även lite sockerkaka, mumsigt! Därefter cyklade vi iväg och gjorde ett ärende och handlade.
Precis när vi kom hem kom Julia promenerandes från tåget så vi gick direkt in och började med samhällen. Vi ska ha redovisning nästa fredag så vi försöker vara ute i god tid. Känns som att detta arbete kommer bli långt bättre än många andra som jag har gjort hehe :)
Efter ett tags arbete traskade vi ner till stallet för att ta in och mata hästarna. Hem och äta lasange efter det och sen vid åtta kollade vi på melodifestivalen och åt en massa chips, kanelbullar och annanas :) Följde sen Julia till tåget och nu har jag som vanligt hamnat här, i sängen med datorn i knät och bloggar överallt. Ska verkligen lägga mig om en stund, är funktionär på torns imorgon och innan dess ska hästarna ut. Har även ett "möte" nere på stan imorgon runt 16-tiden så det är fullt hela dagen imorgon också (jag undrar lite när jag ska ha tid att träna på mina tyskaglosor...)
Nu; sängen. 
 

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Jag ser ju inte alls ut att vara helt inne i datorns värld... x)

    Svar: Haha nejdå :)
    Emelie

    2013-02-10 | 01:04:29
    Bloggadress: http://Lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: