emelievidberg

"Min dag" prat

Kategori: Min vardag

Det har varit en ganska bra dag idag faktiskt. Hade först sovmorgon till 13.05 - en timme längre än vad jag själv trodde. I skolan var det bara två lektioner, men inga direkt dö-tråkiga utan jag överlevde gott och väl. Därefter cyklade jag direkt till stallet för att vara med en tjej som red Gunvald. 

Det märks att det var ett tag sen han fick arbete. Han var otålig, vägrade att stå stil en endaste millisekund och skulle börja trava varannat steg. Trots detta, så skötte han sig ändå bra och behöll alla fyra hovar på marken. Imorgon ska jag själv rida honom på fältet och arbeta mer med honom och där ingår även några minuter galopp. 

Efter stallet lagade jag kvällsmat som blev Lax med creme fraiche, fetaost och bandspagetti och därefter övningskörde jag till affären med mamma. Runt nio började jag med pluggandet och nu sitter jag här. Ännu en torsdag avklarad och imorgon är det fredag. 

Imorgon är en lärare borta som vi har i två ämnen, därför har vi ändrat om på schemat så jag slutar redan 12.50. Det var länge sedan jag fick gå hem så tidigt en fredag! ;) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: