emelievidberg

Marken vit

Kategori: Max Timotej

Igår på sista lektionen var vi lagom trötta så vi satt mest och gjorde inget och väntade på att vi skulle få sluta x) 
Efter skolan red jag Max ute på fältet. Jag hann rida innan det blev mörkt trots att jag inte satt upp förran 16.40, känns som att ljuset är på min sida nu för tiden iaf. Direkt när jag hade börjat trava skulle det såklart börja snöa som bara den så jag var nästan nära på att gå tillbaka till stallet. Men jag bestämde mig för att fortsätta ett tag till. Det slutade snöa efter ca 10-15 min så jag fortsatte att rida. Tränade på avsaktningar från trav till skritt och sen galoppfattningar. Trots att det inte var någon Emma som hjälpte oss gick det väldigt bra och han rusade inte sådär innan galoppfattningen utan tog endast ett till två travsteg extra innan han började galoppera. Efter 50 minuter var det en glad ryttare och en glad häst som skrittades av :)
När vi hade kommit tillbaka till stallet försökte jag påbörja "puss" med Max men det gick väl sådär, han var helt stissig då han var hungrig så får se om det går bättre idag. Söta hästen :)

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Så söta vi alla är x)<3

    Svar: Ohja, det är vi alltid! :) <3
    Emelie

    2013-02-09 | 11:15:43
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se
  • Emma säger:

    Där ser du, du kan! Öva, öva, öva! :D

    Svar: Jo, ibland funkar det :)
    Emelie

    2013-02-09 | 21:09:45
    Bloggadress: http://emmategler.stinaq.se

Kommentera inlägget här: