emelievidberg

Lukas

Kategori: Häst

Oj, var ska jag börja? Lukas är en fjordning, född 1991 som stod på 4h under ca 3-4 års tid. Dagen efter han kom, red jag upp och blev friryttare på honom. Han var mycket sammarbetsvillig i vissa lägen, i andra lägen ville han inget haha. 
Jag red Lukas regelbundet 2-3 gånger varje vecka vilket resulterade i att jag kom honom nära. Till och från kunde han vara väldigt jobbig, bocka av andra ryttare och vara allmänt trotsig - enligt andra. Det var något som jag själv aldrig märkte av hos Lukas. Han försökte inte kasta av mig, han testade inte mig och var aldrig elak. Eftersom han ändå var ganska utbildad kunde jag utvecklas med hjälp av honom. Vi red skänkelvikningar, bak och framdels vändning, galoppombyten osv. Det var så roligt att kunna träna, och försöka. 
Det är mycket som vi har gjort tillsammans och jag är glad som fick chansen att fortsätta rida ponny några år till efter att jag vuxit ur min egen. En sådan pålle, som Lukas, är en ponny som passar alla i alla lägen. Han ställer alltid upp på ett dressyrpass, hoppträning, uteritt, vagn osv. Allt som man ber honom om <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: