emelievidberg

Gunvald

Kategori: Häst

Igår red jag Gundvald samtidigt som min medryttare red Max. Det känns som att vi har börjat få ett mer flyt i det hela för allt går bättre. Han har t.ex. blivit betydligt lättare att tränsa då han innan har total vägrat. Dessutom har han även blivit lite bättre vid uppsittning. Innan rusade han bara iväg men nu står han snällt stilla och väntar tills han får börja gå. Det är så roligt att det redan har blivit skillnad på honom :) 
 
Under tiden som jag red kom Gunvalds ägare också. De båda hälsade på varandra och Gunvald fick även massor med morötter och då föll tillbaka i sitt tiggande, men så fort ägaren hade åkt slutade han att tigga. Hm, hästar ^^
Annars var han jätte trevlig att rida och han har  även slutat att försöka smita undan till grinden. 
Efter att vi hade ridit släppte vi ihop hästarna i samma hage. Det gick super bra och det var ingen dramatik eller spring över huvud taget. De hälsade på varandra, gick runt, snosade lite mer och sen började dem beta eftersom dem gick i en gräshage. Så idag var det jätte skönt att bara kunna släppa hästarna i samma hage och sen se dem alla tre komma travandes när jag skulle ta in dem. Det är en lättnad för mig att Max är så snäll som han är :)
Och idag var marken frusen eftersom det var minusgrader inatt. Så Erica red Max och jag Gunvald och sen traskade vi ner på mossen. Jag blev väldigt imponerad över hur Gunvald skötte sig. Han blev inte rädd för varken tåget, bilar, hundar eller joggare och mamma gick dessutom bara bredvid utan att leda honom. Åh vad jag är stolt över honom! :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: