emelievidberg

Förändring

Kategori: Max Timotej

Det var ren lycka när jag steg in i stallet idag. Det var dessutom ännu mer lycka när hästen kom skrittande fram till mig i hagen med spetsade öron (ni som känner Max vet att han nästan alltid har öronen bakåt). 
Eftersom jag slutade tidigt hade jag tid att pyssla om honom lääänge och det resulterade i att jag klippte honom. Han blev mycket sötare, och ser nu ut som en häst istället för vildhäst.Vad tycker ni, är det bättre nu? :)
Det går fortfarande inte att rida i paddocken så vi red ut och jag lät Max sträcka ut ordentligt, vilket var mycket uppskattat. När jag skrittade av på vägen hem kände jag hur knäna värkte - tecken på att jag inte ridit på mer än en vecka :) 
Till helgen ska jag försökta ta några nya ridbilder, får bara hoppas att vädret är fint :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: