emelievidberg

Dumt godis

Kategori: Min vardag

Trots att jag hade sovmorgon till 13.05 var jag uppe vid 7.30 för att äta frukost och sen handla med mamma. Därefter cyklade jag ner till stan och mötte upp Malin & Julia för en shoppingrunda i kylan. Jag hittade det jag skulle och fick även med mig en alla hjärtans dag present till Joakim. När skolan var slut (2 lektioner) cyklade jag till stallet. Det visade sig att personalen var sjuk så Max hade inte blivit riden. Därför klädde jag på honom och mig själv en massa reflexer och tog en power walk på ca 30 min. 
Efter stallet har jag bara pluggat matte och till slut hamnat här. Och den där power walken gjorde sig väl inte särskilt bra eftersom jag ändå satte mig ner och knaprade i mig godis samtidigt som jag pluggade. Har någon ett bra tips för att man ska sluta äta godis i tid och otid? På helgerna tycker jag det är helt okej men jag måste lära mig att inte äta godis mitt i veckan. Det kommer sluta med att jag ser ut som tomten ;)
Men för ovanlighetens skull ska jag lägga mig i tid ikväll och inte fastna framför bloggar, chio. 

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Man kan ta en frukt eller grönsak, eller ta ett glass juice eller vatten :p man ska inte låta bli, det är bättre att ta något litet när man känner suget än att låta det hålla i sig för att du blir suget så stort att man kommer vräka i sig när man får chansen :)

    Din lilla tolle, ciao ciao på dig ;)

    Svar: Hm ja, jag måste verkligen sluta med småätandet av godis. Bättre att jag småäter frukt eller nått ju hehe ;)
    Emelie

    2013-02-07 | 22:33:32
    Bloggadress: http://Lunderquiiist.blogg.se
  • JuLia säger:

    Telefonfan... Glas - inte glass* Då - inte du*

    2013-02-07 | 22:35:06
    Bloggadress: http://Lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: