emelievidberg

Carmencita Mexico Girl

Kategori: Häst

Carmen var en travare som min pappa köpte från ett dressyrstall. Hon hade tidigare gått på travet, men skolades om när hon inte dög på banorna. Hon var född runt 1990 tror jag och hade enorm kapacitet inom dressyren. 
Som ni ser på bilden var hon kanske inte världens skönhet, och hon hade dessutom fått en så kallad "travar rygg" vilket gjorde att det var svårt att hitta passande sadlar till henne. Hur som helst var Carmen en tjej med mycket fart i och sålänge man kunde jobba henne i galoppen gick hon supefint i alla tre gångarter. Jag red inte Carmen så jätte mycket, utan motionsred henne lite då och då så jag kommer inte ihåg henne så jätte bra. 
Hon blev runt 18 år. Då fick hon korsförlamning och var tvungen att avlivas. Veterinären trodde att hon antagligen hade blivit slutkörd tidigt inom traven. Men hon var en snäll häst, och det var på henne som jag red min första skänkelvikning på :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: