emelievidberg

Candy Star

Kategori: Häst

Candy är född 2004 och är en avkomma från Sandra. Jag var själv med när hon föddes och det var en alldeles speciell känsla att få följa ett föl från sina första sekunder till inriden häst. Candy var inte min häst, utan min pappas sambos. Jag hjälpte däremot till att rida in henne till en början och red henne ganska länge. Det var en underbar dressyr häst som verkligen hade bjudningen. Hon lärde sig snabbt och var lätt att jobba med. 
Det jag kommer ihåg av Candy var att hon blev opererad som liten. Hon var knappt en vecka gammaö när koterna på bakbenen började växa massor och hindrade henne från att gå, så dem fick opereras bort. Däremot var det inte något som känndes under ridning och hon var fullt frisk. 
Idag står Candy tillsammans med Sandra hos min pappa. Jag har faktiskt ingen aning om hur det går med henne och hur långt hon kommit i utbildningen, men jag hoppas innerligt att hon har fått visa upp sin kunskap på några tävlingar. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: