emelievidberg

Allt är möjligt. Om du vill ha något, ge något.

Kategori: Häst

Idag tränade vi för Emma ute på fältet och det gick väldigt bra. Vi värmde upp på volten och tränade på galoppen. Jag måste lära mig att ta bak axlarna mer för i nuläget lutar jag mig fram massor och nu i efterhand kan jag tänka mig att det såg hemskt ut. Max var lika fin i galoppen idag som han var i fredags, och det är kanske som Emma sa, att han mår bra av att få vila lite mer. Jag har varit ganska noggrann med att han ska motioneras minst 6 dagar i veckan, men nu när han har vilat vissa dagar har han gått superbra. Idag tog det inte lång tid innan han blev avslappnad och väldigt fin i kroppen. I slutet fick jag rida lätt utan stigbyglarna så får se hur ont jag har imorgon :) 
 
Bilden tog Emma på mig och Max när vi skrittade av, ljuset var fint och hästen ännu finare. Tusen tack Emma för att du tar dig tiden och att du har orken :) 
 
(Hatar att rubriken på inlägget blir så fult :/ )

Kommentarer


Kommentera inlägget här: