emelievidberg

Uteritt

Kategori: Max Timotej

Idag slutade jag tidigt så jag kunde sitta upp på Max redan kvart i två. Eftersom vi ridit i paddocken hela helgen tog jag en lång uteritt på kyrkoängarna, genom bäcken, tillbaka igen, bort mot Axelgård och skrittade sedan hem på asfaltsvägen. Känner hur all motivation bara dyker upp när Max verkligen ger allt han kan när jag ber honom och när han bara är pigg på livet. Det fina vädret bidrar även till mycket, tänk vad lite sol kan göra ;)
Idag fick Max ponnyman som inte kunde välja vilken sida den skulle ligga på. 
Förresten så kan jag inte sluta förvånas över hur trafiksäker Max är. Dem håller på att lägga rör i marken nedanför stallet och vi rider sida vid sida vi ett djupt dike, stora grävmaskiner i arbete, stora lastbilar och tjutande tåg och han rör inte en fena för det. Älskar den lilla hästen så mycket :) ♥
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: