emelievidberg

Stadskörning

Kategori: Min vardag

När jag övningskör brukar jag mest köra landsvägar, i utkanten av stan eller på motorvägen men idag bestämde jag mig för att följa med mamma och Henrik till Malmö. När jag kört i stan med den gamla bilen (en saab 9-5) har jag aldrig haft några problem. Nu däremot, med den nya bilen, fick jag massor med problem hela tiden och jag kände mig som en nybörjare haha. Den bilen jag kör nu tar mycket hårdare på bromsarna och är mycket mer känslig när det gäller att ge gas. Jag har till och med svårt att växla bekvämt med den här bilen och jag har ändå övningskört i snart två år! 
 
I Malmö var det lite krångligt att förstå exakt vilken fil jag skulle vara i och hela tiden kom det personer och cyklister framför bilen så jag fick tvärstanna. Däremot var det väldigt nyttigt för mig att äntligen få en riktig utmaning och köra just i Malmö istället bara för att köra fram och tillbaka till mataffären. 
 
Det positiva med bilen är att den är inte lika lång som den gamla och mycket lättare att parkera. Mot slutet när vi nästan var hemma blev det lite mer flyt i körningen och jag kände mig inte riktigt som en nybörjare längre haha. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: