emelievidberg

Min helg

Kategori: Min vardag

I fredags när jag kom hem cyklade jag nästan direkt ner till stallet för att pyssla om och pussa på Max. Känslan av stallet och hans närhet var underbar - och jag var ändå bara borta några dagar. Efter stallet kom Malin & Julia hem till mig. Vi beställde pizza och tittade på Let's Dance. Båda två sov över hos mig också eftersom resten av familjen är bortrest (fre-mån). 
På lördagsmorgonen gick vi först till stallet och sedan följde vi Malin till stationen innan jag och Julia gick tillbaka till stallet för att rida. Det var riktigt härligt väder och det var mest Julia som red, och jag njöt bara av att få vara där. Max var lite knasig, men jag tror det beror på lite olika saker, bland annat att han har börjat fälla mer nu. Vi båda red även Gunvald en liten stund och han var lika snäll som vanligt. 
På kvällen åkte jag sedan in till Malmö för att fira en kompis födelsedag, så det blev resturang och sedan bowling innan vi tog varsin milkshake på BK och tog tåget hem igen. 
 
Idag har jag haft ponnyridning i stallet och tjänat ihop nästan 800 kr på en timme. Helt okej ändå ;) Nu ska jag fixa med lite saker här hemma och förberede mig inför tyskaprovet som jag har imorgon. 

Kommentarer

  • JuLia säger:

    Vad har ridningen med att han fäller att göra? O.o Men tack för en trevlig helg! <3 Du får gärna skicka hästbilderna (a)

    Svar: Kan berätta det imorgon ;)haha nja, jag vill inte skicka alla för då tar det tid, men ta gärna med ett usb så kan jag fixa det :)
    Emelie

    2013-04-21 | 23:53:36
    Bloggadress: http://lunderquiiist.blogg.se

Kommentera inlägget här: