emelievidberg

1.5 ton (och lite till) senare

Kategori: Min vardag

Min morgon började redan 06.45 då jag vaknade och kunde sedan inte somna om. Läste istället ut boken Femtio nyanser av frihet och sen gick jag ner till stallet för att fodra och släppa ut hästarna. Runt halv elva mötte jag och Henrik min medryttare i stallet och vi åkte tillsammans till Eslöv för att hämta en släpkärra. Vidare bar det sedan norr om Eslöv där vi lastade på en 500 kg bal med hö och sedan till stallet igen för att lasta av. Totalt åkte vi och hämtade tre stora rundbalar och vi var inte färdiga förrän 18-19 tiden. 
 
Släpet vi lånade fick endast lastas med 560 kg och därför kunde vi inte köra fler balar åt gången. Men jag är inte heller så säker på att det skulle få plats två balar heller för den delen. Det såg däremot väldigt roligt ut när vi körde dessa gigantiska balar på en liten släpkärra - men det funkade och det är huvudsaken! :)
 
Efter tre rundor till Eslöv åkte vi vidare till en bonde i Furulund där vi köpte några balar halm till mig (som Max ska ha senare) när vi ändå hade släpet. Nu klarar sig hästarna med mat fram tills sommaren och jag är lättad över att vi åkte iväg idag och hämtade hö, för det tog slut imorse. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: