emelievidberg

Vi har nästa inga dåliga träningar

Kategori: Max Timotej

I början av träningen skulle jag rida på en volt runt Emma och samtidigt ställa C utåt, detta är något som vi har jätte svårt för och bara det tog mycket tid innan det gick någerlunda bra. Eftersom vi red på stubben blev han lite hetare än vanligt och i början var han lite bråkigare. En bit in i träningen skulle han helt plötsligt få för sig att han skulle sakta av från trav till skritt för att sen bara gå starkt fram utan att lysnna på några hjälper eller singnaler. Hur som helst var den första halvtimmen mycket givande och det märktes sen när vi skulle galoppera. Då kom styrkan fram och jag kunde galoppera honom istället för hans mellanting. Det kändes riktigt bra så nu i efterhand tror jag att slutet vägde över träning till en riktigt lyckad träning. 
Sen vill jag såklart tacka Emma så otroligt mycket för den tid hon lägger ner på mig och C. Hon är precis en sådan person jag behöver för att komma någonstans med våra träningar. Nästa helg ska vi försöka lägga in en hoppträning så att vi även kommer igång med det :)

Kommentarer

  • Emma säger:

    Det är bara roligt! Det gick ju skitbra idag! Klart att du ska vara nöjd ;-) Glöm inte min läxa mohahaha XD

    Svar: Nejdå, jag ska träna på min läxa redan idag :)
    Emelie

    2012-09-07 | 23:28:45
    Bloggadress: http://emmategler.stinaq.se
  • Emma säger:

    Du är så duktig! ^^

    2012-09-08 | 19:08:08
    Bloggadress: http://emmategler.stinaq.se

Kommentera inlägget här: